AA Hitler, Islam dan Yahudi

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan “Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?”

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya…lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : ” Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu…pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama…tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?”

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : “Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua…bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau…

Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir…

Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi…

Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds

Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah…

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi…

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

” Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku”

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan ” Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?”

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau…minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas…

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

31 Respons

  1. mohon share di FB saya…terima kasih.

  2. mohon share di FB saya…terima kasih.

  3. mohon share di FB saya….terima kasih

  4. Sebab-sebab itu tak cukup untuk mengatakan Hitler itu orang yang baik. Macam mana pelayanan kepada tahanan di Auschwitz? Macam mana Hitler melayan orang-orang tua, orang-orang sakit dan tak berupaya? Kalau Hitler dapat menguasai dunia, kita semua, KITA SEMUA yang bukan bangsa Aryan ini, akan dijadikan hamba.

    Whatever that you write there is bullshit, and a big lie. where do you get all these facts? NOTHING justifies what Hitler did. He’s a killer, and that is that. Even Germans are ashamed of him, and you want to idolize Hitler?

    Sungguh kelakar. Hanya kerana dia membunuh Yahudi secara massal. Kau ingat Allah jadikan manusia tu sebagai bahan api neraka ke? Senang-senang nak bunuh, senang-senang nak condemn.

    • Larangan berteman akrab dengan orang-orang Yahudi dan Nasrani :
      Al Maidah 5:51. Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin- pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

      Kutukan Allah terhadap orang-orang Yahudi:
      Al Maidah 5:64. Orang-orang Yahudi berkata: “Tangan Allah terbelenggu”, sebenarnya tangan merekalah yang dibelenggu dan merekalah yang dila’nat disebabkan apa yang telah mereka katakan itu. (Tidak demikian), tetapi kedua-dua tangan Allah terbuka; Dia menafkahkan sebagaimana Dia kehendaki. Dan Al Quran yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sungguh-sungguh akan menambah kedurhakaan dan kekafiran bagi kebanyakan di antara mereka. Dan Kami telah timbulkan permusuhan dan kebencian di antara mereka sampai hari kiamat. Setiap mereka menyalakan api peperangan Allah memadamkannya dan mereka berbuat kerusakan dimuka bumi dan Allah tidak menyukai orang-orang yang membuat kerusakan.

      Memerangi Yahudi hingga hari Kiamat:
      Al Israa’ 17:5. Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka merajalela di kampung-kampung, dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana.

      Al Israa’ 17:6. Kemudian Kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan Kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak dan Kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar.

      Kehancuran Bani Israil kerana tidak mengikuti ajaran Taurat:
      Al Israa’ 17:4. Dan telah kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan membuat keruskan di muka bumi ini dua kali* dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar.”
      • Yang dimaksud dengan membuat kerusakan dua kali ialah pertama menentang hukum Taurat, membunuh Nabi Syu’ya dan memenjarakan Armia dan yang kedua membunuh Nabi Zakaria dan bermaksud untuk membunuh Nabi Isa a.s. Akibat dari perbuatan itu, Yerusalem dihancurkan (Al Maraghi).
      • Apapun maksud kerusakan dua kali itu hanya Dia yang MahaTahu. Apakah ada kerusakan demi kerusakan. Kehancuran demi kehancuran. Jerusalem tak pernah diam. Jerusalem tak pernah aman. Yang pasti Al Israa’ 17:5 pasti berlaku, pasti benar, Allah akan datangkan hamba-hambaNya yang mempunyai kekuatan yang besar.

    • she just shared what she knew and i think that it’s really improper what you have said .

    • yahudi fuck you.live hitler is the best.

    • jgn cepat kagum dgn apa yg dibuat hitler. genocide wpun terhadap yahudi adalah SALAH. apa hak kita membunuh org lain? alMaidah 5:64, al-israa 17:4-6 x bermakna kita mesti perangi yahudi. dan kamu marah org lain tuduh Islam pengganas?

      sila rujuk quran 22:40, 22:67-69, 2:62, 3:113-114, 5:69, 5:82-83. ayat2 ini membuktikan org bukan islam e.g. yahudi bukanlah semuanya jahat dan mesti diperangi. dan jika Allah mahukan mereka musnah, dah lama Dia hancurkan tempat2 ibadat mereka. tak semua yahudi, nasrani masuk neraka jika kamu rujuk ayat2 quran yg dinyatakan. mereka juga berpeluang masuk syurga. sudah2lah rage dgn yahudi x tentu pasal. jumpa mereka personally pun kebanyakan x pernah. apa hak kita utk judge semua yahudi jahat?

      jgn baca sekerat2, kaji sejarah kerjasama hitler dgn mufti besar jerusalem; Haj alAmin alHusseini. tahukah kamu mufti tersebut tahu hitler berkerjasama dgn beliau sebab ada benefit yg dia dapat bukan sebab hitler kagum dgn islam. dan mufti tersebut tahu jika hitler berjaya menghapuskan yahudi, bangsa arab termasuk beliau akan jadi target genocide seterusnya.

      baca juga sejarah armenian massacre/ genocide. inilah hasilnya bila umat Islam salah tafsir ajaran islam dan menghalalkan pembunuhan non-muslim. jadi, apa beza umat Islam dgn yahudi dan nasrani? semuanya membunuh atas alasan agama.

  5. manusia ni kalau propaganda daripada amerika ni dia orang cepat percaya. walhal amerika dan israel yang menjadi punca kerosakan di dunia ni….. sedarlah wahai manusia.. kalau nak ikutkan nabi khidir pun pernah bunuh seorang budak sebab baginda tahu apa yang akan berlaku sekiranya budak ini tidak dibunuh..hitler bunuh orang yahudi sebab orang yahudi adalah manusia yg tak boleh dibuat kawan dan bongkak…. (bacalah al-quran, Allah dah tulis mengenai sikap yahudi)….

    raihana, tolong banyak membaca, jgn hanya percaya kepada apa yang ada didepan mata…bukaklah mata mu…..

  6. sya ada baca tentang kisah sebenar hitler….nk tulis pnjg sgt.tp kesimpulannye cmni la.
    b4 pon sy mcm dgr2 yg hitler ni baik.tlg bnuh yahudi..sdgkan…dye sndiri ada darah yahudi(sebelah ibu).
    apa yg dilakukan hitler adalah propaganda yahudi sbnrnya..igt 1 je.yahudi sggup lakukan apa sahaja untuk dptkan apa yg dorg nk..

    kata2 adolf hitler->
    Saya boleh menghapuskan semua bangsa yahudi ketika saya berkuasa, tapi saya tinggalkan sedikit untuk kamu mengenali siapakah sebenarnya bangsa yahudi dan mengapa saya membunuh

    Holocaust adalah peristiwa pemusnahan hampir seluruh Yahudi Eropah oleh Nazi Jerman dan kelompoknya ketika berlakunya Perang Dunia II. Orang Yahudi sering menyebut peristiwa ini sebagai Shoah, istilah Ibrani yang berertiti malapetaka atau bencana hebat. Holocaust sendiri berasal dari bahasa Yunani, holo yang bererti seluruh, dan caustos yang bererti terbakar.

    Kononnya, Nazi Jerman dipercaya telah memusnahkan sekitar 6.3 juta orang Yahudi (angka yang dicanang selama ini oleh puak-puak Yahudi)

    Pembunuhan Yahudi secara beramai-ramai adalah merupakan satu rancangan besar dan pembohongan paling besar yang mereka rancang sebelum tertubuhnya negara haram Israel, dengan adanye pembunuhan beramai-ramai maka dunia akan jatuh simpati pada kaum Yahudi yang kononnya ditindas.

    Tetapi hakikatnya orang Yahudi ini perangainya, mereka sanggup berkorban apa sahaja demi kepentingan kaum mereka walaupun terpaksa bergadai nyawa. Selepas sahaja kejadian pembunuhan beramai-ramai, mereka telah berhijrah ke Palestin dan selepas itu tertubuhnya sebuah negara haram Israel yang meraka merampas hak Palestine

    Lihat apa yang berlaku sekarang? Jangan sesekali percaya bulat-bulat dengan agenda Yahudi. Perlu berjaga-jaga. Agenda Yahudi ialah mahu menunjukkan kepada dunia bahawa Islam itu ganas sehingga sanggup membunuh orang untuk menguasai dunia.Dan lihatlah hari ini, kenapa Israel dan kuda tunggangan US tidak pernah sesekali pun merancang menyerang Jerman, jika betul NAZI yang membunuh “puak” mereka? Kenapa mereka lebih gemar mengacau keamanan negara-negara Timur Tengah?

    mereka

    • alhamdullah kebenaran sejati akan terungkap,biadap israel dan amerika itulah dajjal dunia sebenarnya.allahu akbar.

  7. Sebenarnya, hidup ini dipenuhi dengan konspirasi. Selama ini kita selalu dimomokkan yang mana Yahudi diperlakukan dengan kejam oleh tentera Nazi, pimpinan Adolf Hitler. Tetapi sebenarnya Holocoust itu adalah antara agenda zionis semata-mata untuk menarik simpati dunia bagi membenarkan mereka kembali ke bumi palestin dan tertubuhnya negara haram israeliat. Modus operandi seperti ini juga diguna pakai sebagaimana yang berlaku semasa serangan WTC di New York……..

    Saya boleh menghapuskan semua bangsa yahudi ketika saya berkuasa, tapi saya tinggalkan sedikit untuk kamu mengenali siapakah sebenarnya bangsa yahudi dan mengapa saya membunuh mereka.

    – Adolf Hitler.

    alasan disini mengapa hitler tidak membunuh SEMUA kaum yahudi???

    Holocaust adalah peristiwa pemusnahan hampir seluruh Yahudi Eropah oleh Nazi Jerman dan kelompoknya ketika berlakunya Perang Dunia II. Orang Yahudi sering menyebut peristiwa ini sebagai Shoah, istilah Ibrani yang berertiti malapetaka atau bencana hebat. Holocaust sendiri berasal dari bahasa Yunani, holo yang bererti seluruh, dan caustos yang bererti terbakar.

    Kononnya, Nazi Jerman dipercaya telah memusnahkan sekitar 6.3 juta orang Yahudi (angka yang dicanang selama ini oleh puak-puak Yahudi)

    Pembunuhan Yahudi secara beramai-ramai adalah merupakan satu rancangan besar dan pembohongan paling besar yang mereka rancang sebelum tertubuhnya negara haram Israel, dengan adanye pembunuhan beramai-ramai maka dunia akan jatuh simpati pada kaum Yahudi yang kononnya ditindas.

    Tetapi hakikatnya orang Yahudi ini perangainya, mereka sanggup berkorban apa sahaja demi kepentingan kaum mereka walaupun terpaksa bergadai nyawa. Selepas sahaja kejadian pembunuhan beramai-ramai, mereka telah berhijrah ke Palestin dan selepas itu tertubuhnya sebuah negara haram Israel yang meraka merampas hak Palestine.

    Lihat apa yang berlaku sekarang? Jangan sesekali percaya bulat-bulat dengan agenda Yahudi. Perlu berjaga-jaga. Agenda Yahudi ialah mahu menunjukkan kepada dunia bahawa Islam itu ganas sehingga sanggup membunuh orang untuk menguasai dunia.Dan lihatlah hari ini, kenapa Israel dan kuda tunggangan US tidak pernah sesekali pun merancang menyerang Jerman, jika betul NAZI yang membunuh “puak” mereka? Kenapa mereka lebih gemar mengacau keamanan negara-negara Timur Tengah?

  8. Kita semua dibodoh2 dan di laga2 kan oleh penyembah syaitan dan dajjal. Nazi. yahudi, Us dan sekutunya ada lah keldai tunggangan mereka. Zionist a.k.a Illuminati yg mengenggam dunia sekarang. Cuma tunggu Masjid Al Aqsa runtuh je sekarang dan istana haikal sulaiman terbina di atas tapak masjid lalu dajjal akan menaiki tahkta memerintah dunia.

    • kenapa tidak keluarkan cerita tentang Abu Sayyaf,J.I(Jemaah Islamiyah) M.I.L.F(Moro Islamic Liberation Front,M.N.L.F(Moro National Liberation Front atau Al-maunah ?

  9. Uztad kok ngomongnya Ngawur??
    Bukannya nyuruh umat tuk menjalin rasa persudaraan malah ngajak ribu…
    weleh.

  10. ALLAH maha mengetahui apa yang kita tidak ketahui… Semoga kita diberi petunjuk mana yang benar dan mana yang tidak..

  11. dunia pentas lakonan hakikat yg abadi di alam kemudian…..

  12. Yup! Propa nazi.. hitler yg mengisytiharkan perang dunia yg diciptanya sendiri.. yg seolah2 menunjukkan merekalah penyelamat dunia ..yahudi tetap yahudi…

  13. Subhanalloh, mendapat ilmu sejarah yg tak pernak aku baca sebelumnya.
    Wallahu a’lam

  14. Terima Kasih

  15. Yang jahat pasti dimusnahkan oleh Allah,Yang sekarang aadalah keturunan para nabi yang telah dikumpulkan ditanah para nabi yaitu tanah Israel-Yahudileluhurnya

  16. berdasarkan penelitian dari National Geographic sendiri, selama hidupnya Hitler telah berhasil selamat dari 42 kali usaha pembunuhan. Dengan itu hitler mengatakan bahwa dia seorang yang menentukan ajalnya sendiri.apakah tindakan itu juga berdasarkan al-qur’an ? Menurut saya artikel ini hanya upaya dari doktrinasi dari dajjal-dajjal kecil, karena membuat al-qur’an terkesan seperti alat hitler untuk menggapai dunia. Allah SWT tak pernah memerintahkan kita untuk membunuh yahudi. Yang menelan bulat-bulat semua dalam artikel ini mungkin hanya seorang yang beriman tapi tak berilmu, hasilnya mudah di bodohi dengan argumen yang dangkal.

  17. Yahudi ,nantinya di akhir zaman merupakan bala tentara dajjal yang akan menyebarkan kerusakan di muka bumi selama 40 thn 40 bln 40 hari .. suatu hari

  18. Ada 3 jenis Yahudi – (1) Mereka yang masuk ugama yahudi (2). Bangsa yahudi yang betul2 yahudi dan sekarang dah jadi arab muslim atau arab kristian 3. Yahudi yang betul2 yahudi dan masih menganut ugama yahudi. Yahudi golongan (1) majority berasal dari Turki dari kaum Khazar. Akhirnya mereka merantau merata Eropah and masih menganut Yahudi. Bangsa yahudi golongan (1) ni yang Hitler kecam..

  19. Lagi buruk pemimpin yang zalim terhadap bangsanya sendiri….

  20. Insyaallah benar, itu pun yahudi udah bnyak yg di bunuh tetapi sampai sekarang produk yahudi semakin pesat dan berkembang merajalela :/ mudahan kita semua di beri Iman yg kuat oleh Allah SWT Aminnn.. :)

  21. yahudi memang tak pantas untuk di temani,mereka adalah iblis yg harus di hancurkan ….allohuakbar,allohuakbar

  22. i like this…improve to my self. . for me, hitler is the best. ( by the way, i love Islamic life although I’m not a Muslim.) .

  23. Korang kalau tak tahu apa2 jangan nak buat bijak cakap hitler ni jahat ke apa,tu pandangan masing2,itu apa yang dia kaji,korang pernah kaji ke?sampai PhD kot,aku dah banyak dah baca cerita pasal hitler ni,ada yang cakap hilter masuk islam,ada yang cakap dia mati dekay indonesia ,tapi tu semua kita tak tahu kisah yang betul,cuma Allah je yang tahu,kisah yang betul,tapi bagi aku hitler tu baik

  24. admin.. sya kurg pham..hitler nhe bunuh yahudi d sbb kn dndam kar atw beliau mgetahui yahudi akn mmbawa bncana d msa akn dtg..??

    *mohon dblas…

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 287 other followers

%d bloggers like this: